
Jeśli chodzi o techniczną stronę samej czynności (podania regulaminu do wiadomości pracowników) to przepis stanowi, iż powinna ona zostać dokonana w sposób przyjęty u danego pracodawcy.
Zatem ustawodawca pozostawia tutaj pracodawcy (i załodze) swobodę co do sposobu podania regulaminu do wiadomości pracowników. Swobodę ograniczaną co najwyżej zwyczajem panującym w danym zakładzie. Czynność tam może zostać przykładowo zrealizowana poprzez wywieszenie treści regulaminu na tablicy ogłoszeń, udostępnienie jego treści w firmowej sieci intranetowej lub doręczenie każdemu pracownikowi odpisu regulaminu. Warto tutaj zauważyć, że zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 5 grudnia 2006 r. sygn. akt II PK 124/06 (publik. Lex, orzeczenie nr 242764) dla oceny obowiązywania regulaminu (wynagradzania) istotne znaczenie ma to, czy pracownik miał możliwość zapoznania się z treścią regulaminu, nie zaś to czy zapoznał się z jego treścią w rzeczywiście.
W praktyce od podania treści regulaminu do wiadomości pracowników należy odróżnić inny obowiązek, który ściśle wiąże się z wprowadzeniem regulaminu wynagradzania. Otóż, oprócz podania regulaminu do wiadomości pracowników pracodawcę obciąża również obowiązek powiadomienia pracownika (-ów) o samym fakcie wejścia w życie regulaminu. Realizacja tego obowiązku powinna więc po upływie dwóch tygodni od momentu podania regulaminu do wiadomości pracowników. Obowiązek ten jest w praktyce dość często lekceważony. Wynika to w znacznej mierze z pobieżnego poznania przepisów prawa. Obowiązek ten nie jest bowiem tak wyraźnie wyrażony w treści art. art. 772 § 6 Kodeksu pracy jak obowiązek opublikowania treści regulaminu i wynika bowiem z odpowiedniego stosowania art. 24112 § 2 Kodeksu pracy, do którego odsyła pracodawcę w tym zakresie art. 772 § 6 Kodeksu pracy.
Zgodnie z tym przepisem pracodawcę obciąża przede wszystkim obowiązek powiadomienia załogi o samym fakcie wejścia w życie regulaminu wynagradzania (bez konieczności informowania o treści unormowań zawartych w regulaminie). Z odpowiedniego stosowania art. 24112 § 2 Kodeksu pracy do spraw związanych z regulaminem wynagradzania wynikają również inne obowiązki pracodawcy, a mianowicie:
- zawiadomienia pracowników o zmianach dotyczących regulaminu,
- zawiadomienia pracowników o ustaniu mocy obowiązującego regulaminu,
- dostarczenia zakładowej organizacji związkowej niezbędnej liczby egzemplarzy regulaminu oraz
- w odpowiedzi na żądanie pracownika - udostępnienia do wglądu tekstu regulaminu
- w odpowiedzi na żądanie pracownika - wyjaśnienia (pracownikowi) treści regulaminu.