
Wiadomości
Potwierdzanie obecności w pracy
17 lutego 2014
TAGI: kodeks pracy
obecność w pracy
Zgodnie z art. 104¹ § 1 pkt 9 kodeksu pracy sposób potwierdzania obecności w pracy określa regulamin pracy. Powyższe dotyczy jednak tylko tych pracodawców, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników.
Pracodawcy, na rzecz których praca jest świadczona przez mniejszą liczbę pracowników, mają obowiązek określenia pracownikowi sposobu potwierdzania obecności w pracy w informacji o warunkach zatrudnienia przekazywanej w związku z zawarciem umowy o pracę.
Istotnym jest, że przepisy prawa pracy nie narzucają pracodawcy określonego sposobu potwierdzania przez pracowników obecności w pracy. Pracodawca sam ustala sposób, który jest właściwy u niego w zakładzie pracy. Zatem tzw. „lista obecności”, dosyć powszechna w większości firm, nie jest dokumentem, który musi się znaleźć w zakładzie. Pracodawca może bowiem przyjąć, że pracownicy będą potwierdzać obecność w pracy na przykład informując o swoim przyjściu bezpośrednio pracodawcę czy też osobę do tego upoważnioną.
Istotnym jest, że przepisy prawa pracy nie narzucają pracodawcy określonego sposobu potwierdzania przez pracowników obecności w pracy. Pracodawca sam ustala sposób, który jest właściwy u niego w zakładzie pracy. Zatem tzw. „lista obecności”, dosyć powszechna w większości firm, nie jest dokumentem, który musi się znaleźć w zakładzie. Pracodawca może bowiem przyjąć, że pracownicy będą potwierdzać obecność w pracy na przykład informując o swoim przyjściu bezpośrednio pracodawcę czy też osobę do tego upoważnioną.
Zobacz także:
All rights reserved PCKP Data aktualizacji: 2023-03-06