
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 17 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 2292 z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, w świadectwie pracy winny zostać zamieszczone informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczeń społecznych dotyczące m.in. wykorzystanego dodatkowego urlopu albo innego uprawnienia lub świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy. Należy do nich informacja o wypłaceniu pracownikowi odprawy emerytalno-rentowej. Ma ona bowiem charakter jednorazowy. Wskazuje na to treść art. 921 § 2 k.p. Przepis ten stanowi, iż pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
Z zamieszczonej w świadectwie pracy informacji o wypłacie odprawy emerytalno-rentowej winien wynikać fakt jej wypłaty oraz podstawa prawna wypłaty, np. „wypłacono odprawę emerytalną na podstawie art. 921 k.p.”. Pracodawca nie powinien natomiast wskazywać kwoty wypłaconej pracownikowi odprawy pieniężnej.
Radca Prawny
Dominika Zarzycka-Dudek
dzarzycka.dudek@pckp.pl
Masz pytanie? Napisz do naszego Eksperta
ekspert@pckp.pl
- Zmiana przepisów o uzupełnianiu świadectwa pracy o informację o przyznaniu pracodawcy odszkodowania z tytułu nieuzasadnionego rozwiązania przez pracownika umowy o pracę bez wypowiedzenia
- Czy pracownik ma obowiązek poinformować pracodawcę o posiadanym stopniu niepełnosprawności?
- Badania sanitarno-epidemiologiczne dla pracowników