
Z dniem 9 listopada 2015 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 201 r. o zmianie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o fundacjach (Dz. U., poz. 1339).
Do art. 33a ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.) został dodany pkt 8, który stanowi, że w przypadku posiadania przez organizację pożytku publicznego zaległości z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, w wysokości przekraczającej 3-krotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni, minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego wzywa organizację do zaniechania naruszeń oraz przedstawienia niezbędnych wyjaśnień, a w przypadku niezastosowania się organizacji do wezwania w terminie 30 dni od jego otrzymania, występuje do sądu rejestrowego o wykreślenie informacji, o której mowa w art. 22 ust. 2 albo 3 tej samej ustawy.

