
Zdarzają się sytuacje, w których informacje zamieszczone w świadectwie pracy są błędne lub niekompletne. Wtedy zachodzi konieczność sprostowania świadectwa pracy. Jeśli pracownik zauważy pomyłkę, to musi wystąpić ze stosownym wnioskiem do pracodawcy w terminie 14 dni od daty jego otrzymania. Warto zaznaczyć, że w treści świadectwa pracy powinno zostać zawarte pouczenie o możliwości wystąpienia o sprostowanie świadectwa pracy.
Jeśli pracodawca uzna dokument za wadliwy, to w ciągu 7 dni powinien wydać nowe świadectwo pracy, które będzie zawierało prawidłowe informacje. W przypadku gdy pracodawca tego wniosku nie uwzględni i nie wprowadzi zmian w treści dokumentu, pracownikowi przysługuje prawo wystąpienia do sądu pracy w terminie 14 dni od otrzymania odmowy z roszczeniem o sprostowanie świadectwa pracy.
W ostatnim czasie doszło do wydłużeniem terminów wystąpienia zarówno do pracodawcy, jak i do sądu z roszczeniem o sprostowanie świadectwa pracy. Zgodnie z treścią uzasadnienia do projektu nowelizacji uprzednio obowiązujące, siedmiodniowe, terminy były zbyt krótkie i często dopiero po ich upływie ujawniała się konieczność sprostowania świadectwa pracy.