Nie masz jeszcze konta?

PCKP

WYSZUKIWARKA
Tematyka:
Data szkolenia:
Jeśli chcą Państwo otrzymywać na bieżąco informacje o aktualnych szkoleniach, nowościach i promocjach, prosimy o podanie adresu e-mail

Wiadomości
Rozporządzenie MPIPS z dnia 23.07.2014 r. w sprawie przyznawania dodatku kombatanckiego
11 sierpnia 2014
W dniu 13 sierpnia 2014 r. wejdzie w życie rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie przyznawania dodatku kombatanckiego oraz emerytury i renty przyznawanych w drodze wyjątku (Dz. U. poz. 997).
Rozporządzenie określa tryb przyznawania dodatku kombatanckiego oraz emerytury i renty przyznawanych w drodze wyjątku. Postępowanie w sprawie przyznania dodatku kombatanckiego wszczyna się na podstawie wniosku zgłoszonego do organu emerytalnego lub rentowego właściwego ze względu na miejsce  zamieszkania.

Do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający przyznanie uprawnień kombatanckich, w szczególności wydany przez:
  1. Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych;
  2. Kierownika Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych lub Zakład Ubezpieczeń Społecznych przed dniem 18 maja 2014 r.;
  3. Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w okresie od dnia 24 stycznia 1991 r. do dnia 1 sierpnia 1991 r.

Wnioski o przyznanie emerytury lub renty w drodze wyjątku przyjmują:
  1. stowarzyszenia kombatanckie;
  2. organy rentowe Zakładu właściwe ze względu na miejsce zamieszkania.

Do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający przyznanie uprawnień kombatanckich, w szczególności wydany przez:
  1. Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych;
  2. Kierownika Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych lub Zakład przed dniem 18 maja 2014 r.;
  3. Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w okresie od dnia 24 stycznia 1991 r. do dnia 1 sierpnia 1991 r.
Stowarzyszenia kombatanckie opiniują i przekazują wniosek wraz z dokumentacją do organu rentowego Zakładu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.

Organy rentowe Zakładu, po zbadaniu zasadności wniosku o przyznanie emerytury lub renty w drodze wyjątku, badają sytuację materialną osoby ubiegającej się o emeryturę lub rentę w drodze wyjątku oraz członków jej rodziny, a następnie opiniują i przekazują wniosek, wraz z dokumentacją, do Prezesa Zakładu. O przyznaniu albo o odmowie przyznania przez Prezesa Zakładu emerytury lub renty w drodze wyjątku powiadamia się:
  1. osobę, której wniosek dotyczy;
  2. organ rentowy Zakładu właściwy ze względu na miejsce zamieszkania;
  3. stowarzyszenie kombatanckie, które pośredniczyło w złożeniu wniosku.
Zobacz także:
pobierz z Google Play
Jeśli powyższy artykuł okazał się interesujący i chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze aktualności branżowe na swój telefon komórkowy, wystarczy pobrać i zainstalować naszą APLIKACJĘ MOBILNĄ.

All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2023-03-06