
Obniżenie wymiaru czasu pracy następuje na pisemny wniosek pracownika złożony na 21 dni przed rozpoczęciem wykonywania pracy w obniżonym wymiarze czasu pracy. Jeżeli wniosek zostałby złożony bez zachowania w/w terminu, pracodawca obniża wymiar czasu pracy nie później niż z upływem 21 dni od dnia złożenia wniosku. Pracodawca związany jest wnioskiem pracownika i ma obowiązek
go uwzględnić.
Do wniosku załącza się dokumenty określone w § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie wniosków dotyczących uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz dokumentów dołączanych do takich wniosków.
W wyniku złożenia wniosku o obniżenie czasu pracy wymiar etatu, w jakim pracownik jest zatrudniony, ulega odpowiedniemu zmniejszeniu. Nie może on być jednak niższy niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy.
- Zmiana systemu czasu pracy i stosowanie mniej korzystnych warunków zatrudnienia niż wynikające z umów o pracę w stanie epidemii COVID-19
- Jak prowadzić listę obecności w świetle przepisów o ochronie danych osobowych?
- Rozwiązanie umowy o pracę zawartej na czas określony w okresie korzystania z urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego