Nie masz jeszcze konta?

PCKP

WYSZUKIWARKA
Tematyka:
Data szkolenia:
Jeśli chcą Państwo otrzymywać na bieżąco informacje o aktualnych szkoleniach, nowościach i promocjach, prosimy o podanie adresu e-mail

Wiadomości
Zasady podlegania ubezpieczeniom w przypadku zbiegu umów zlecenia
6 kwietnia 2016
Jeżeli do opłacania składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe ubezpieczonych, wykonujących pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, jest zobowiązany więcej niż jeden płatnik składek, składka jest opłacana przez każdego płatnika, chyba że ubezpieczony przedłoży płatnikowi dokumenty, z których wynika brak konieczności opłacania składek.
Z brzmienia art. 34 ust. 6 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (j.t.: Dz. U. z 2015 r., poz. 121 ze zm.) nie wynika, o jaki dokument chodzi. Zatem musi być to dokument, z którego będą wynikały wszystkie okoliczności niezbędne dla rozstrzygnięcia zbiegu tytułów. Na płatniku ciąży obowiązek złożenia odpowiednich dokumentów ubezpieczeniowych na zasadach ogólnych w przypadku, jeśli zbieg tytułów został rozstrzygnięty nieprawidłowo, zarówno jeśli stwierdzi nieprawidłowość we własnym zakresie, jak i na wezwanie Zakładu.
Zobacz także:
pobierz z Google Play
Jeśli powyższy artykuł okazał się interesujący i chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze aktualności branżowe na swój telefon komórkowy, wystarczy pobrać i zainstalować naszą APLIKACJĘ MOBILNĄ.

All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2023-03-06