Nie masz jeszcze konta?

PCKP

WYSZUKIWARKA
Tematyka:
Data szkolenia:
Jeśli chcą Państwo otrzymywać na bieżąco informacje o aktualnych szkoleniach, nowościach i promocjach, prosimy o podanie adresu e-mail

Wiadomości
Termin na dokonanie wypłaty jednorazowego odszkodowania
7 maja 2012

Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (j.t.: Dz. U. z 2009 r. Nr 167, poz. 1322) Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyznaje lub odmawia przyznania jednorazowego odszkodowania oraz ustala jego wysokości w drodze decyzji. Termin na wydanie decyzję wynosi 14 dni od dnia:

  • otrzymania orzeczenia lekarza orzecznika lub komisji lekarskiej lub
  • wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania decyzji.
Jeżeli w wyniku decyzji zostanie ustalone prawo do jednorazowego odszkodowania oraz jego wysokość, Zakład dokonuje z urzędu wypłaty odszkodowania w terminie 30 dni od dnia wydania decyzji.

Od decyzji przysługuje odwołanie w trybie i na zasadach określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych. Zatem należy je złożyć w terminie miesiąca od dnia otrzymania decyzji do sądu rejonowego – sądu pracy i ubezpieczeń społecznych według miejsca zamieszkania adresata decyzji.

Aktualna Promocja:

Zobacz także:
pobierz z Google Play
Jeśli powyższy artykuł okazał się interesujący i chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze aktualności branżowe na swój telefon komórkowy, wystarczy pobrać i zainstalować naszą APLIKACJĘ MOBILNĄ.

All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2023-03-06