
Jak czytamy w stanowisku „poza kwestią sporną pozostaje bowiem, że w celu odpowiedniego ewidencjonowania czasu pracy kierowcy, wykonującego wyłącznie przewozy drogowe pojazdami wyposażonymi w tachografy analogowe, pracodawca nie będzie mógł prowadzić ewidencji w formach określonych w pkt 2 i 3 (przywołanego przepisu) tj. w postaci wydruków danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego oraz plików pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego”. Zdaniem inspekcji nie jest konieczne dublowanie danych zawartych w dwóch rodzajach nośników informacji np. dublowania ewidencji prowadzonej w formie wykresówek oraz w postaci rejestru sporządzanego na ich podstawie i jednocześnie w postaci ewidencji czasu pracy, o której mowa w Kodeksie pracy. Ewidencja czasu pracy w rozumieniu Kodeksu w świetle przywołanego stanowiska stanowić będzie bowiem „inny dokument potwierdzający czas pracy i rodzaj wykonywanej czynności” (art. 25 ust. 1 pkt 4 ustawy o czasie pracy kierowców).
Przywołane stanowisko zwraca jednak uwagę, że pracodawca jest obowiązany na wniosek kierowcy udostępnić mu ewidencję czasu pracy. „Ewidencja czasu pracy powinna być udostępniona w takiej formie, aby była możliwa do odczytania przez wnioskodawcę – kierowcę. Tym samym, jeżeli kierowca w danym okresie nie wykonywał innych czynności, nie podlegających rejestracji przez tachograf, wystarczającym jest udostępnienie mu danych zarejestrowanych przez to urządzenie (również w formie wydruku”.