
Zgodnie z przepisami art. 114 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r., Nr 153, poz. 1227 ze zm.) prawo do świadczeń lub ich wysokość ulega ponownemu ustaleniu na wniosek osoby zainteresowanej lub z urzędu, jeżeli po uprawomocnieniu się decyzji w sprawie świadczeń zostaną przedłożone nowe dowody lub ujawniono okoliczności istniejące przed wydaniem tej decyzji, które mają wpływ na prawo do świadczeń lub na ich wysokość.
Zatem do wniosku o przeliczenie świadczenia osoba zainteresowana powinna dołączyć nowe dowody potwierdzające wysokość wynagrodzenia w postaci zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, legitymacji ubezpieczeniowej, czy też potwierdzonych za zgodność kart wynagrodzeń uzyskanych z archiwum.