
Niedawno jeden z naszych pracowników złożył skargę do OIP w (…), która była spowodowana niewłaściwym naliczeniem należnego mu ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy. Sami doszliśmy do wniosku, że pracownik ma rację, i dziś wypłaciliśmy pracownikowi należne świadczenia wraz z odsetkami. Czy w tej sytuacji pracownik może cofnąć swoją skargę, ponieważ do dnia dzisiejszego nie mieliśmy jeszcze kontroli?
Pracownik może w każdym czasie cofnąć skargę, z którą zwrócił się do PIP. Nie oznacza to jednak automatycznego wstrzymania kontroli związanej z jego skargą. Kontrola może zostać w dalszym ciągu przeprowadzona (szczególnie jeśli został wszczęta przed dniem cofnięcia skargi), a jej zakres tematycznym może obejmować również zagadnienia ujęte w treści pierwotnej skargi. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że wycofanie skargi oznacza wyłącznie, że inspektor pracy zostaje zwolniony z obowiązku pisemnego poinformowania skarżącego o dokonanych ustaleniach i sposobie załatwienia jego sprawy. Stanu tego nie można zmienić w żaden sposób i nawet ewentualna ugoda zawarta pomiędzy pracodawcą a pracownikiem, mocą której skarżący zobowiązuje się wycofać skargę, w żadnej mierze nie wiąże inspektora pracy.
Zobacz szkolenia: